Allah Kalkbar in de multidifficulti van Libanon

Gisteravond heb ik tussen neus en lippen door de domeinaam multidifficulti kunnen claimen en heb mijn tijd verder besteed aan het projekt wat ik gekscherend Zuid Libanon noem oftewel de verbouwing van mijn hal en bijbehorend toilet.Omdat er in eerder genoemde regio geen steen meer op zijn plaats staat leek het mij een mooie omschrijving van het eigen huis en tuin projekt die ik aan het ondernemen ben in het Santiago aan de oude Maas(Spijkenisse) hierbij de draak stekend met het Havana aan de waal(Nijmegen).Ik hoop echt de ergste elllende achter de rug te hebben voor de Kerst maar het projekt Zuid Libanon te noemen is eerlijk gezegd niet de de volledige waarheid, maak er maar Libanon van daar er zo te zien een burgeroorlog uit kan breken omdat een vermoedelijke fundamentalist de christelijke minister van Industrie vermoord heeft.

Eigen huis en tuin voorzien van libanese ondertitels lijkt een goede vorm van hulp maar gezien de problemen van deze multidifficultimaatschappij(Soenieten, Sjiiten, Druzen, Christenen) lijkt een speciale aflevering betreffende het maken van een schuilkelders geen overbodige luxe.Allah Kalkbar ipv Allah Akbar op de verpakkingen van bouwmaterialen zou ook een goede zet zijn en zie imam Fawaz Khalalk(kalk) en bouwmaterialen aanprijzen in diverse Libanese tv-spotjes.De oude geuzenkreet van spijkerverkoper van Leeuwen zou het daar ook prima doen, met de spijkers van van Leeuwen hangt Jezus nog voor eeuwen.Kortom er is binnenkort een nieuwe markt voor de Gamma die zich wellicht onder de vrome winkelnaam Ha(m)ma(s) kan vestigen.U begrijpt dat de opmerking van de moslims dat alle problemen in het Midden Oosten te herleiden zijn tot het Israelies Palestijns conflict zijn geldigheid verloren heeft.Het is wel een mooi tapijt om je eigen troep er stiekum onder te schuiven.

Allah Kalkbar en voor de wederopbouw en solidair met de Bob de Bouwers uit Libanon zijnde groet ik U

Antoon    

Geef een reactie

