Het I-woord

Niet te lang geleden(25-09-2006) zag ik in de overbekende grachtengordelkrant(Volkskrant) een artikeltje dat ging over Den Haag, mijn geliefde geboortestad ook bekend als het Moskou achter de duinen.Als geboren en getogen Hagenees en absoluut geen grachtengordeldier intrigeerde de kop mij bijzonder, “alle Hagenaars moeten meedoen” schreeuwde de krant mij toe en ik was voor de afwisseling blij geen Hagenees meer te zijn.Ik moet niks was mijn eerste gedachte en na het artikel gelezen te hebben dacht ik het niet meer, maar wist ik het, ik wil niet meedoen met Balseswingh(wethouder van integratie)!

Baldeswingh profileerde zich altijd als Hindoe en ging als PVDA-Hindoe in de locale verkiezingen de strijd aan met de CDA-Hindoe met het verhaal dat hij als PVDA-hindoe meer voor de Hindoes zou doen dan de CDA-Hindoe.Broedermoord ipv integratie was toen mijn gedachte en moest prompt denken aan Zuid Afrikaners die toen protesteerden tegen de invasie van buitenlanders uit de buurlanden die volgens nogal wat Zuid Afrikaners nog zwarter waren dan zij,.Neger negert medenegers, integratie is soms ver zoek bij de te integreren medemens.Volgens Baldeswingh is dit uiteraard niet het geval en is integratie altijd eenrichtingsverkeer, het opleggen van regels aan een bepaalde groep.Zelfs zonder integratie legt men vaak regels op aan een bepaalde groep, ouderen kunnen werk zoeken tot ze een ons wegen daar niemand ze in dienst will nemen.U zult niet werken en dat is toch ook iets opleggen aan een bepaalde groep.Het burgerschap dat Baldeswingh nu uitgevonden heeft als vervanger van het I-woord(integratie) is helemaal absurd uit zijn PVDA-mond.Toen de PVDA in het Moskou achter de duinen vanuit zijn politbureau vond dat er er een gebruikersruimte moest komen in het voormalige politiebureau aan het van de Vennepark zijn kosten noch moeite gespaard om dit door de strot van de burgers te duwen.Inspraak was er niet en alternatieven door de burgerij werden keihard genegeerd.Negeren ipv regeren is het credo van Patat Voor De Arbeiders in het Moskou achter de duinen en nu moet de integratie er ook aan geloven, gelukkig woon ik in dit geval niet meer in het Moskou achter de duinen.

Mvg Antoon

Geef een reactie

