Stoppen

Als verlichtingsfundamentalist ben ik blij dat ik sinds dit weekend een gloednieuwe electriese zekeringskast heb, opdat het licht moge schijnen met electro uit mijn nieuwe kast.

Oude zekerheden zijn vervangen door nieuwe en niets staat de bouw van een gangkast inclusief de nieuwe zekeringskast in de weg en dit voor weinig geld..

De kast is geplaatst door een belgiese electricien en voldoet in ieder geval aan de belgiese regels en waarschijnlijk ook aan de nederlandse regels.

Op die manier beschouwd heb ik met nederlandse electriciteit en een belgiese groepenkast een multicultistroomvoorziening waar de stoppen er niet direkt er uit vliegen.

Zoals te verwachten had dit multicultiprojekt de nodige hobbels te nemen waarbij de ergste hobbel ene Co bleek te zijn.
Om enigszins veilig te kunnen werken was het toch echt noodzakelijk dat de spanning afgeschakeld zou worden maar om dat te doen moesten er zegels verbroken worden.

Toen ik het Eneco belde om te vragen wat ik moest doen kreeg ik te horen dat ik een nummer moest bellen en dat ik binnen 2 uur dan iemand langs kreeg om de zegels te verbreken en later weer moest opbellen om de zegels er weer in te krijgen(beide keren 65,- euro).Op de vraag of de man bij het verbreken niet 10 minuten kon wachten zodat de prefabschakeling dan direkt weer aangesloten kon worden was het antwoord nee, men heeft het daar te druk voor dus 130,- is nu eenmaal de consequentie voor het eerlijk en spanningsloos werken.

Omdat deze “service” van Eneco alleen geldig is gedurende kantoortijden is besloten om maar met spanning en al de zekeringkast te vervangen.De belgiese electroboer had gelukkig ervaring in dit soort zaken.

Mooier kan het toch niet, een belgiese electromonteur die bovendien nog getrouwd is met een fillipijnse maken dit project toch echt multiculti en ik bespaar er 130,- euro mee bovendien.Die 130,- euro is trouwens nodig omdat mijn vrouw per ongeluk door een rood(SP?) stoplicht was gereden en die grap kost ons toch echt precies 130 euro te storten in de kas van het rijk ipv het Eneco. 

Mvg
Antoon

Geef een reactie

