Werkboerka

De afgelopen dagen ben ik redelijk opgeschoten met mijn opbouwwerk en hoop voor de kerst klaar te zijn met de muren en het plafond die redelijk strak in de stuck staan.

Zoals je begrijpt hoef ik geen witte kerst daar ik al genoeg stuckwit aanschouwd heb en de temperatuur liever niet te koud heb met 1 radiator tijdelijk minder.

Al aanklotend is het nieuws mij behoorlijk ontgaan maar als je 1,5 uur in de auto zit met radio 1 aan weet je weer genoeg.

De palestijnen zijn voor de afwisseling maar eens gaan schieten op hun eigen mensenen dit ruim voor oud en nieuw, waarbij ik mij toch echt afvraag met welk verhaal de linkse kerk op de proppen komt om deze situatie uiteindelijk in de schoenen te schuiven van het westen danwel Israel maar heb nog niks gehoord.

Vermoedelijk hebben die het drukker om regeringsverantwoordelijkheid te omzeilen of om de ander over te halen toch mee te regeren het blijft stil aan het kerstfront.

In ieder geval hebben Fatah en Hamas een bestand wat volgens mij alleen een rustpauze is om herbewapening plaats te laten vinden maar wat mij betreft zou een VN-interventie de beste oplossing zijn.

Het woord bestand heeft in een regio waar oog om oog (bes)tand om (bes)tand nog steeds normaal gevonden wordt een andere betekenis dan wij gewend zijn.

Goed nieuws kwam er in ieder geval wel uit Nigeria wat best uniek genoemd kan worden.Mocht U in dit land met Uw auto een garage binnen rijden en een dame vraagt of U komt voor een grote beurt dan is het toch echt de bedoeling dat de auto dit keer aan de beurt is voor een grote beurt en niet U of de dame in kwestie.In dit land is er een garage die gerund wordt door een vrouw en zij leid vrouwen op tot autonome automonteuse hetgeen uniek genoemd mag worden in een moslimland waar voorheen alleen mannen aan de heilige koe mochten zitten.Voordeel voor deze vrouwen is het feit dat ze een hooddoekje kunnen blijven dragen bij hun werk zelfs een boerka zou nog mogelijk zijn en in dit geval moet ik toegeven dat een werkboerka voor een automonteuse geen slecht idee is.

Mocht deze trend zich ook doorzetten bij de moslima’s in dit land dan lijkt mij dat een prima idee en is er een nieuwe markt voor hoofddoekjes en werkboerka’s waar uiteraard de garage een rol in zal spelen.

Stelt U zich voor dat U bij pech onderweg hulp krijgt van een wegenwachtmonteuse met een mooi geel Wegenwachthoofddoekje of dat U bij de Kwikfit geholpen wordt door een dame in KwikfitBoerka, da’s toch weer wat anders in deze maatschappij.

Dat Gods wegen ondoorgrondelijk zijn was mij al bekend maar tot mijn grootste vreugd blijkt de hulp onderweg ook anders te kunnen zijn dan verwacht.

Mvg
Antoon

Geef een reactie

