De VOC van JP, weg ermee

Dit weekend was ik te belazerd om op mijn poten te staan(hierbij excuses aan de homofiele medemens die wellicht boos wordt vanwege het gebruik van het woord poten,ik gebruikte alleen maar een oude uitspraak) en heb vrijwel geen flikker(geen homo dus) uitgevoerd.Omdat na dit weekend het maritiem museum wegens verbouwing dichtgaat had ik de kans gehad om dit schone stuk nederlandse gechiedenis te aanschouwen maar nogmaals ik voelde mij niet goed.

Toen ik op radio 1 hoorde dat er in het museum  ook veel pronkstukken te zien waren van de VOC begreep ik dat wegens de verbouwing de bevlogen hemelbestormers zich op hun beurt niet goed zullen voelen, de VOC van JP wordt immers verheerlijkt op die manier.

Wellicht zal de linkse zwarte kousenkerk oproepen tot een bestorming van het museum zodat het afgebroken zal worden of als kraakmuseum een verder leven kan leiden.Wellicht onder de naam het Anne Krank-huis om aan te geven dat ons VOC-verleden nou eenmaal fout is.Dit kunnen de kerkleden in spe bijvoorbeeld realiseren door in een aparte ruimte aandacht te vragen voor het imperialistiese koloniale verleden die nu eenmaal bij de VOC hoort.

Imperialisties koloniaal denken is bijvoorbeeld het onder vals voorwendsel beroven en knechten van een ander volk waarbij de buit gebruikt is om verdere veroveringen te financieren, dit alles ter meerdere eer en glorie van God en of Vaderland hoor ik de kerk-aanhang denken.

In dit geval ken ik ook zo’n imperialisties koloniale bladzijde uit de historie waarbij de joden van Khaybar beroofd zijn  van hun land en bezittingen en waarbij de buit gebruikt is om de imperialistiese expansie van het rijk te bekostigen zoals menig beleg (Wenen?) door de stormtroepen van Mohamed.

Helaas heb ik de kerk-aanhang meerdere keren gewezen op deze zwarte bladzijde maar het mocht niet baten en lig ik in dit geval dan ook niet wakker over de verbouwing van een mooi museum met VOC pronkstukken.

Mvg
Antoon

4 Reacties to “De VOC van JP, weg ermee”

  1. Roku Says:

    Hallo Antoon,

    “In dit geval ken ik ook zo’n imperialisties koloniale bladzijde uit de historie waarbij de joden van Khaybar beroofd zijn van hun land en bezittingen en waarbij de buit gebruikt is om de imperialistiese expansie van het rijk te bekostigen zoals menig beleg (Wenen?) door de stormtroepen van Mohamed.”

    Zoals u ook moet weten was er hierbij een bondgenootschap gesloten tussen de moslims en joden, maar de joden keerder zich terug en hielpen de vijanden van de Moslims, deze slag tussen de moslims en joden hadden dan ook niks met anti-semitisme (ja joodse semieten) te maken, het ging er niet om dat ze joods waren. Heel vaak word deze slag tussen de joden en de moslims misbruikt door Anti-Islam (propagandisten) om aan te tonen dat de Islam een bron is van Jodenhaat. Integendeel zonder de Islam was het Joodse ras hoogstwaarschijnlijk uitgemoord door de ozoo goede Christelijke kruisvaarders, en ze hebben dat al vaker bewezen dat ze daar ook in staat zijn (rassenuitroering).

    Ik heb o.a. filmpjes op youtube gezien waarin Khalifaten van de Islamitische rijk worden geprezen door Joodse Rabbi’s. De stereotpe jodenhaat bij allochtone (vaak turkse of marokaanse) jeugd stroomt vanuit de oorlog tussen de Israeli’s en de Palestijnen, wat ook totale onzin is, want die oorlog is een oorlog tussen zionisten en palestijnen. (palestijns volk bestaat, palestijnen zijn niet allemaal volbloed arabieren en er zijn zelfs palestijnen die geen ene kenmerk heeft van een arabier), vele palestijnen ”frankisch” ”keltisch”. Kruistochten says enough ;).

    Judaism vs Zionism bestaat ook, u weet natuurlijk ook wel dat vele stromingen binnen het chassidistische Jodendom anti-Israel en anti-Zionisme zijn, en daar bestaan ook vele boeken die het zionisme verwerpen met puur Joodse bronnen.

    Mvg,

    Roku.

  2. multidifficulti Says:

    Beste Roku,
    De slag bij Khaybaris is wel degelijk geleverd door moslims die dachten dat de jpden ze verraden zou hebben, het staat zelfs in menig valide geschiedenisboek, zelfs Prof Jansen is het met mij eens.Dat er joden zijn die de moslims hiervoor prezen wil niet zeggen dat alle joden gek zijn.Bewijs eerst maar dat joden dat verdrag geschonden zou hebben, liefst op universitair niveau.Dat er joden zijn die geen Israel willen komt omdat ze Israel gesticht wilen hebben via hun god en daarom zijn ze tegen het zionisme(het witte) maar ze ontkennen bijvoorbeeld de holocaust en Khaybar niet.

  3. Roku Says:

    Hallo Antoon,

    Wat ik u wou duidelijk maken was dat er geen anti-semitisme in de slag van khaybar plaats vond, dit was een puur politieke slagveld waarin de joden de moslims hebben verraden. Het hadden net zo goed Christenen of Arabische Veelgoden aanbidders kunnen zijn. Het probleem is dat er in deze tijd dit stukje historie misbruikt word om aan te tonen dat de Islam een Anti-Joodse geloof is, terwijl er met veel respect over de mensen van het boek word gesproken in de quraan. En als ik het over de Joden (rabbi’s) heb die vele Islamitische khalifaten bewonderen is dat niet omdat ze Gek zijn, het is omdat zonder deze Islamitische rijk Hitler zn werk niet had hoeven doen, want dan had de Katholieke paus wel ervoor gezorgd dat er geen jood meer op aarde leefde, Zonder de kracht van de Islam was het ras waarin jij misschien een aantal procentjes bloed van bezit uitgemoord. U moet begrijpen dat Arabist Jansen geen betrouwbaar persoon is, arabist jansen is in vergeleken met vele andere professors en arabisten niks en absoluut niet intresant, hij zit zeg maar op hetzelfde niveau als Afshin Ellian. Terwijl Ellian niet eens een arabist is, ze praten allebei dezelfde onzin. Onze profeet(vzmh) had zelf ook een Joodse vrouw, wanneer begint u eens in te zien dat de joden altijd zijn beschermd in de Islamitische rijken, ze zijn beschermt tegen de Christelijke terroristen. Het is niet verkeerd om dankjewel tegen de Islam te zeggen.

    Mvg,

    Roku.

  4. multidifficulti Says:

    Beste Roku,
    Dat het geen anti-joodse daad zou zijn wil ik met de meest grote moeite aannemen het zou best om het geld of iets anders gedaan kunnen zijn.Om het maar bij de 1e rechters van Samir A’s zaak te houden, het gaat niet om de intentie maar om de daad.Ik ben geen moslimhater, als je het enigzins gevolgd hebt op NN zie je dat ik het recent nog opgenomem heb voor Uw medemoslims in Kosovo.Helaas is het niet alleen Ellian noch Jansen(allebei lesgevend op een universiteit) die Khaybar beschrijven zoals ik het beschreven heb.
    Indien U het laster vind is dat jammer maar eerlijk gezegd en met alle respect het enige wat U nu doet is beschuldigen zonder feitelijk bewijs en ik vroeg om wetenschappelijk bewijs om het tegendeel te bewijzen, alleen de laatste holocaust ontkennen is strafbaar en eerlijk gezegd was die al goed genoeg om de joden hun eigen plekje te gunnen waar ze er ooit door de Romeinen eruit gedonderd zijn.Het hele verhaal over Khaybar staat op http://nl.wikipedia.org/wiki/Slag_bij_Khaybar en dat is een redelijk democratische enceclopedie met mogelijkheid tot revisie indien U het tegendeel goed gefundeerd kunt aantonen.Ik hou de link die ik U gegeven heb wel in de gaten en zal de eerste zijn die U zal feliciteren indien U gelijk heeft.
    Mvg
    Rene Antoon Geul

Geef een reactie

