Koolrabbi, Koolrabi, Howo en Castoreum inclusief de Donderdjin

Ik heb in het verleden graag het woord Koolrabbi gebruikt wat op zich weer een afgeleide is van Koolrabi(een koolsoort).Beiden zijn vermoedelijk niet te vreten daar een Koolrabbi een valse profeet is.Nu ik net met google beide woorden bekeken heb, zie ik tot mijn stijgende verbazing dat Koolrabi(volgens het woordenboek) ook geschreven wordt als Koolrabbi maar dat was een maffe uitdrukking die ik aandroeg en geplaatst is(mijn dank is groot) in het Howo, het Haags Onbestuurlijk WOordenboek te lezen op

http://www.klijn-deet-het-hem.nl/pvdb/howoboek.htm 

In dit geval was de Koolrabbi de Haagse uitvoering van Willem de Zwijger, Henk Kool ooit vergadertijger.Als antwoord op het Havana aan de Waal schreef ik het fröbeltje(ik ben geen anal poet) “Moskou achter de duinen”, ook te lezen in het Howo.Later schreef ik uit frustratie weer een ander tegengedicht wat als volgt begon.

In Havanna waar ze de mensenrechten verkrachten,

bezorgt men Homo’s slapeloze nachten.

Na het aanschouwen van een special over de gemeentepolitiek in Nijmegen alwaar de stadsdichter vol vuur zijn ode aan Mao etc. voorlas besloot ik mijn tegenfröbel maar te plaatsen op zijn weblog en de dag daarop was het foetsie, weg,’-edit-‘ voor de NN-kenners.Havana is de plaats, Havanna een sigaar zei de stadsdichter van Nijmegen tegen mij als antwoord op het gedicht en begrijp in ieder geval dat men in Havana de Havanna is.Verder zei deze sukkel dat zijn site niet politiek bedoeld was maar over poezie.Treed dan niet op met je gedicht bij een special over politiek dacht ik toen en eerlijk gezegd denk ik nog steeds zo.

In het woordenboek treft U ook de kreet Donderdjin waarbij de eer mij gebied te zeggen dat deze bijnaam voor imam Fawaz niet van mij maar van Neo Talpa kwam.Hierbij de waarschuwing geen ruzie te zoeken met Neo Talpa zoals een idioot genaamd “Soldaat van Allah” ooit probeerde, Neo is te slim en beheerst het nederlands uitstekend.

Rijmen kan ik niet zo goed als Neo Talpa dat kon, maar met een rijmwoordenboekje gaat het een stuk beter.Latijn kon en kan ik helemaal niet en heb met een rijmwoordenboek ooit een gedichtje gemaakt wat ook op het oude denhaag.org te lezen was met veel latijnse kreten dus uitleg is geboden.Castoreum is een goedje uit de parfum industrie, ooit verkregen uit de anale klieren van een bever ook bekend als bevergeil.Petroleum is bargoens voor jenever.Een Te Deum is een psalm. Genoeg uitleg voor het volgende rijmpje genaamd Castoreum.

Een haagse Imam met voorliefde voor castoreum,

dronk dit het liefst met zelfgestookte petroleum.

Dan tierde hij stevig over Ayaan en haar libertijnen,

en  predikte hij de jihad in de Fillipijnen.

Blinde haat in plaats van liefde is zijn Te Deum.

Mvg

 Antoon

Eén reactie to “Koolrabbi, Koolrabi, Howo en Castoreum inclusief de Donderdjin”

  1. Gerrit Dekzijl Says:

    http://tinyurl.com/69ny8p

Geef een reactie

