Foutochtonen

Toen ik deze ochtend hoorde dat een agent iemand doodgeschoten had ging er van alles door mij heen. Uiteraard is en blijft het diep treurig dat iemand komt te overlijden. In Den Haag is ooit een autodief doodgeschoten nadat hij met een mes stond te zwaaien, triest maar het is niet anders was de algemene stemming. Toen in Amsterdam ooit een medelander van Marokkaanse afkomst in een smalle gang een agent te lijf wou gaan met een groot mes werd hij doodgeschoten, uiteraard te betreuren maar de agent had toch echt weinig tijd en gelegenheid om aan te leggen met bijbehorend resultaat. Gesteund door de AEL werd er actie ondernomen en een protestdemonstratie met rellen achteraf was het gevolg. Omdat het laatste slachtoffer uit Utrecht kwam, en vermoedelijk autochtoon was brak de hel niet los, maar iedere keer dat er iemand neergeschoten  wordt door een politieagent blijf ik nerveus worden en vergeet niet dat in Den Bosch de pleuris uitbrak in een autochtone buurt. Niet omdat er zoiets als een Haags Europese Liga(HEL) bestaat die de hel los laat barsten, maar wel om figuren die graag rellen uitlokken en vervolgens de vermoorde onschuld uithangen. Neem nou Gretta Duisenberg  die een stuk Amsterdam de Westbank durfde te noemen omdat mevrouw na de nodige provocerende opmerkingen zich onheus bejegend voelde en bepaald niet integrerend bezig was. Eerlijk gezegd ben ik dus blij dat het laatste slachtoffer van de hermandad geen allochtoon was, niet omdat ik een hekel heb aan alloch of autotochtonen maar de wantonen niet meer aan kan horen. Het billijken van het geweld bij de franse voorsteden is mij ook nog bijgebleven. De versprijders van wantonen noem ik dan ook liever mallochtonen  of foutochtonen ongeacht of die figuren nou alloch of autotochtonen mogen zijn. Ik mag er toch van uitgaan dat de agent deze tragedie ook niet gewild heeft?

Mvg

Antoon

Geef een reactie

