Registreren van Uw geloof.

Zelf ben ik joods geboren gelijk moslims dat zijn bij geboorte. Omdat mijn moeder WO2 overleefd had werd ze vrijzinnig gereformeerd en heb ik later ook dat geloof opgegeven. Hier kan dat daar ik geen rabbi nog dominee aan de deur gehad heb, geen vervloekingen en geen bedreigen om mij in het gareel te houden. In Indonesië had ik waarschijnlijk wel problemen gehad daar men daar vaak denkt dat een persoon zonder religie wel een communist moet zijn. Op die manier zijn in Indonesië de nodige chinezen katholiek geworden. Je hoeft maar 1 keer per week naar de kerk en af en toe biechten, meer niet. Van geloof veranderen is daar lastig en in Malesië vrijwel onmogelijk tenzij je wil toetreden tot de Islam. Eens een moslim altiijd een moslim volgens de Koran. Een dame in Maleisië probeert haar geregistreerde geloof te veranderen van moslim in christen en wens haar veel sterkte en geef haar eerlijk gezegd geen kans. Het ergste is dat in Maleisië bij je geboorte je religie al vast staat en dat is voor moslims op zeker eigenlijk niet voor verandering vatbaar. Dat je bij geboorte een geloof krijgt is eerlijk gezegd kolder maar vervelend indien men niet van religie kan veranderen en rampzalig indien je geloof overal wordt geregistreerd. Onderstaande link lijkt net uit een boek van Kafka te zijn geslopen maar gaat helaas over Malesië waar ik het mis zie gaan.

http://www.manilatimes.net/national/2007/june/04/yehey/opinion/20070604opi8.html

Mvg

Antoon 

Geef een reactie

