Paracetamol

Hoewel hemelbestormers eigenlijk simpel taalgebruik dienen te gebruiken, men is er immers ook voor Jan met de pet en geen opleiding doet men dat toch. Meulenbelt is een revolutionaire tante(revolutionaar volgens mij) die een vurig aanhanger is van ene Karl Marx. Marx was een klaploper die zijn pseudowetenschappelijke zwampartijen zo schreef dat Jan met de pet er geen ruk van begreep en met Meulenbelt is het eigenlijk hetzelfe. Om maar te laten zien dat ze net Nederlands kan strooit de dame met de kreet Paradigma of haar leven er van af hangt. Paradogma zou beter op zijn plaats zijn. Het woord paradigma betekent voorbeeld of model en begrijp niet waarom Meulenbelt met woorden smakt waar de aarebeiers geen ruk van snappen. Bij mij komt het zwaar geborneerd over en geborneerd betekent bekrompen. Van de Paradigma’s van Meulenbelt ook wel paradogma’s geheten geven mij een dermate hoofdpijn dat er paracetamol aan te pas moet komen. Maar goed het zal wel aan mij liggen dat ik woorden als Bourgeois, geborneerd, parafasering, paradigma niet zal gebruiken. Ik ben groot gebracht tussen de aarebeiers en die begrijpen die kreten niet, hoe hard Anja ook mogen kreunen.

Geef een reactie

