Abou gaat naar Rotjeknor


Ik heb van meet af aan gezegd: ik committeer me aan Amsterdam. Ik ben nu twee jaar verbonden aan de stad, dat is veel te kort. Het programma Wij Amsterdammers is net gaan lopen. Wij zijn bezig de boel bij elkaar te houden. Er wordt veel geld gestoken in de inburgering. Ik zou die wagen nog een tijdje willen duwen. De PvdA heeft zoveel goede kandidaten, ze hebben mij echt niet nodig in Den Haag.

Zo te zien leek Abou niet bepaald happy om in het Moskou achter de duinen te moeten werken wat mij weer verbaast na zijn fatwa opgelopen in de Islamsterdamse As Soennah moskee en vergeet niet dat Abou in dit land aangekomen eerst woonde in het Moskou achter de duinen.

’Ik wist niet dat het zo koud kon zijn en regenachtig. Mijn vader kwam ’s avonds niet thuis om zes uur, maar had een tweede baan om het te redden. Het houten huis in de Haagse Molenwijk had zulke dunne raampjes, dat daar ’s winters bij vorst bloemen op stonden. De sociale condities stonden op geen enkele manier in verhouding tot de mooie foto’s uit de kijkdoos.’

Zo te zien is Den Haag niet goed genoeg want amper 2 jaar in Den Haag en Abou gaat naar Rotjeknor.

Dat Leefbaar Rotterdam liever geen PVDA-er als burgemeester wou zien ik kan mij voorstellen,  als ex-hagenees lig ik niet wakker van zijn Berberafkomst maar blijf het inderdaad een opportunistische kontendraaier.

De tweede partij van de Rotterdamse gemeenteraad, Leefbaar Rotterdam, heeft woedend gereageerd op de voordracht. Fractievoorzitter Sörensen noemde Aboutaleb een ,,opportunist” en een ,,carrièremaker”.

Mochten er nog Rotterdammers zijn die Abou niet willen omdat hij zogeheten Amsterdammer zou zijn de troost dat hij eigenlijk uit het Moskou achter de duinen komt, gelijk van Gogh, Roel van Duin en nog wat van die bekende “Amsterdammers”. U mag hem houden, zo gecommitteerd was Abou nou ook niet wat Den Haag betreft.

Geef een reactie

